Η γνωστή ασφαλιστική πράκτορας Δέσποινα Παπακωνσταντίνου, τοποθετείτε σε σχέση με την απόφαση μεγάλης ασφαλιστικής εταιρίας να υποχρεώνουν τους ασφαλισμένους πελάτες να πληρώνουν τα νοσήλεια από την τσέπη τους για κάποια συμβόλαια .Πρόσκειται για μια αλλαγή του τρόπου αποζημίωσης των ασφαλισμένων υγείας στα συμβεβλημένα νοσοκομεία που έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο της ασφάλισης και στους ασφαλισμένους.
Η ασφάλιση υγείας οφείλει να στηρίζει, όχι να αιφνιδιάζει
«Ως ασφαλιστική πράκτορας, η αποστολή μου είναι να είμαι δίπλα στον ασφαλισμένο με υπευθυνότητα, ειλικρίνεια και συνέπεια. Να του προσφέρω σιγουριά και προοπτική σε δύσκολες στιγμές. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης χτίζεται καθημερινά, με αλήθεια, διαφάνεια και κυρίως με το αίσθημα ότι ο ασφαλισμένος δεν είναι μόνος του. Γι’ αυτό και δεν μπορώ να σιωπήσω όταν βλέπω πρακτικές που την κλονίζουν.
Το τελευταίο διάστημα, έχει δημιουργηθεί έντονη αναστάτωση στην ασφαλιστική αγορά, καθώς μία μεγάλη ασφαλιστική εταιρία εφαρμόζει μια νέα πρακτική σε συγκεκριμένα συμβόλαια υγείας: μετακυλίουν το κόστος των νοσηλίων στον ίδιο τον ασφαλισμένο, ζητώντας του να πληρώνει εξ ιδίων τις δαπάνες και να καταθέτει εκ των υστέρων τα παραστατικά για αποζημίωση.
Είναι σαφές ότι αυτός ο τρόπος λειτουργίας έρχεται σε αντίθεση με την αρχή πάνω στην οποία στηρίζεται η ασφάλιση: την προστασία τη στιγμή της ανάγκης.
Ο ασφαλισμένος που αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας, δεν είναι απλώς ένας πελάτης σε συναλλαγή. Είναι ένας άνθρωπος σε ευάλωτη κατάσταση, που έχει εμπιστευτεί την ασφαλιστική του κάλυψη για να νιώσει ασφάλεια — όχι για να βρεθεί να αναζητά άμεσα χιλιάδες ευρώ προκειμένου να νοσηλευτεί.
Η επιλογή αυτή δεν πλήττει μόνο τους ασφαλισμένους. Θίγει ουσιαστικά και το έργο των διαμεσολαβητών, των ανθρώπων δηλαδή που βγαίνουν στην πρώτη γραμμή της αγοράς και έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την αγωνία των πελατών τους. Είμαστε εμείς πι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, που καλούμαστε να «βγάλουμε το φίδι από την τρύπα», εξηγώντας αλλαγές που δεν αποφασίσαμε, αντιμετωπίζοντας δικαιολογημένη δυσαρέσκεια και συχνά, αδυνατώντας να υπερασπιστούμε κάτι που δεν υπηρετεί το πνεύμα της ασφάλισης.
Εμείς δεσμευτήκαμε απέναντι στους ασφαλισμένους πελάτες μας ότι θα έχουν πρόσβαση και απευθείας πληρωμή των εξόδων τους στα ακριβότερα συμβεβλημένα νοσοκομεία της χώρας.
Με αυτή την υπόσχεση τους προσφέραμε κάτι πολύτιμο: την ψυχική ηρεμία ότι, στη δύσκολη στιγμή, δεν θα χρειαστεί να αγωνιούν για το οικονομικό βάρος μιας νοσηλείας. Και αυτή η ηρεμία δεν ήταν δωρεάν — ήταν το αποτέλεσμα της σταθερής και συνεπούς καταβολής του ασφαλίστρου τους, κάθε χρόνο.
Δεν είναι πρόθεση μας να ασκήσουμε κριτική για χάρη της κριτικής. Αντιθέτως, σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την ανάγκη για επαναφορά της ισορροπίας. Να υπενθυμίσουμε ότι στο κέντρο κάθε ασφαλιστικού σχεδιασμού πρέπει να βρίσκεται ο άνθρωπος — ο ασφαλισμένος!
Αυτός που επενδύει τα χρήματά του σε μία κάλυψη με την προσδοκία ότι θα του σταθεί όταν τη χρειαστεί.
Η λύση δεν είναι να αφαιρέσουμε την ευθύνη από τις εταιρείες και να τη φορτώσουμε στον ασφαλισμένο ή στον ασφαλιστικό πράκτορα . Η λύση είναι να καθίσουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι — εταιρείες, διαμεσολαβητές, πολιτεία — και να επαναπροσδιορίσουμε τη φιλοσοφία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας.
Με ειλικρίνεια, με διαφάνεια, με σεβασμό!
Πρωτίστως για τον ασφαλισμένο, για τον θεσμό της ασφάλειας που εκπροσωπούμε, αλλά και για όλους εμάς που κρατάμε την εμπιστοσύνη του όρθια.»