Πως ένας checkup σε ιδιωτική κλινική μπορεί να οδηγήσει σε κυρώσεις ή ακύρωση του συμβολαίου υγείας

Επιτρέψτε μου να σας συστηθώ. Ονομάζομαι Τσάκαλης Φώτης, είμαι καρδιολόγος, εργάζομαι στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών (στην Κλινική Αμαρουσίου) από το 2013,ενώ στην ίδια περιοχή διατηρώ και το ιδιωτικό μου ιατρείο. Ως καρδιολόγος βασίζομαι στην καλή επικοινωνία με τους ασθενείς συνοδούς ή συγγενείς, ενώ συχνά αυτή η σχέση ασθενή- ιατρού καταλήγει σε μια μακροχρόνια συνεργασία. Νομίζω αυτή θα ήταν η περιγραφή των περισσοτέρων συνάδελφων ,και είναι η αναμενόμενη.

Ωστόσο, μια ιδιαιτερότητα που παρουσιάζουν οι ιδιωτικές κλινικές και με την οποία βρίσκεται πολλές φορές  αντιμέτωπος ο ιατρός, είναι ο ιδιωτικός ασφαλιστικός φορέας ,που στην πλειονότητα αναλαμβάνει το κόστος της νοσηλείας των ασθενών ,ενώ οι τελευταίοι συνήθως έχουν και έναν προσωπικό ασφαλιστικό σύμβουλο που τους ενημερώνει και τους συμβουλεύει αντίστοιχα και κατά περίπτωση για ζητήματα διαδικαστικά.

Αυτή η ιδιαιτερότητα γίνεται αντιληπτή εκ των υστέρων, σε βρίσκει απροετοίμαστο, ανεκπαίδευτο, ενώ απορροφά ένα σημαντικό μέρος της καθημερινότητας ,είτε αυτό αφορά σε έντυπα, ενημερωτικά, και άλλα σημαντικά έγγραφα, είτε στην επικοινωνία με τον ιδιωτικό ασφαλιστικό σύμβουλο ή ακόμα και με την ίδια την ασφαλιστική εταιρία.

Και σαν να μην είναι αρκετό αυτό, οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν ομάδα ιατρών εντός της κλινικής, με καθήκοντα ελεγκτή. Αξιόλογοι συνάδελφοι, με περισσή ευγένεια καλούνται να θέσουν όρια στην πιθανή υπερβολή και αυθαιρεσία ασθενή ή θεράποντα ιατρού.

Στο κάλεσμα της Κας Παπακωνσταντίνου να αναφερθώ στην εμπειρία μου στον επαγγελματικό αυτό χώρο, ανέσυρα  από την μνήμη μου ένα περιστατικό με ασθενή- πελάτη του Ιατρικού Κέντρου Αμαρουσίου. Προγραμματισμένα προσήλθε για τον ετήσιο προληπτικό έλεγχο (τμήμα check up)ευγενέστατος και ευδιάθετος  άρχισε να απαντά στις ερωτήσεις μου σχετικά με το ιστορικό του που αποθήκευσα στο ειδικό πρόγραμμα καταγραφής και αρχειοθέτησης που διαθέτει το τμήμα. Εκτύπωσα το σχετικό ιστορικό, και  μαζί τα αποτελέσματα των εξετάσεων, απεστάλησαν στον ασθενή ως ορίζει η διαδικασία.

Λίγες μέρες αργότερα, μια ευγενέστατη ασφαλιστική σύμβουλος με βράγχος, ηχόχρωμα και τόνο φωνής που παραπέμπουν σε έμπειρη επαγγελματία (μάλλον καπνίστρια)επικοινώνησε μαζί μου με απολογητικό ύφος. Ο πελάτης της είχε αναφέρει ιατρικό ιστορικό που δεν είχε δηλώσει στην ίδια και στην ασφαλιστική εταιρεία, με πιθανό αποτέλεσμα σχετικές κυρώσεις ή ακύρωση του συμβολαίου.

Να υπενθυμίσω ότι το αρχείο ασθενών, τα τελευταία έτη είναι ηλεκτρονικό (ειδικά όταν αναφερόμαστε στο σύστημα ΕΟΠΠΥ). Όποια αλλαγή καταγράφεται, ενώ πρόσβαση σε αυτό το αρχείο μπορούν να αποκτήσουν πιθανόν και οι ιδιωτικοί ασφαλιστικοί φορείς (κατόπιν ενυπόγραφης συναίνεσης και δήλωσης των πελατών – ασθενών τους).

Το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί μόνο μια απλή περίπτωση, όπου η ασφαλιστική σύμβουλος προσπάθησε να προστατεύσει τα συμφέροντα του πελάτη της. Πολύπλοκα παραδείγματα μπορώ να αναφέρω πολλά. Αν όμως μια τόσο απλή περίπτωση, όπως ένας προγραμματισμένος προληπτικός έλεγχος, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές επιπλοκές, νομίζω πως η σχέση ασφαλιστικού συμβούλου και πελάτη πρέπει να αναβαθμιστεί.

Φώτης Τσάκαλης

Φώτης Τσάκαλης

Καρδιολόγος

MBBS BsC (Hons)

Ιατρικό Κέντρο Αθηνών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαζί βρίσκουμε την καλύτερη λύση για εσας!

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα αίτησης για ραντεβού και στη συνέχεια θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για την επιβεβαίωση του.

Calendar
Calendar

Συμφωνώ με την πολιτική απορρήτου.